מקור ראשון

03.06.2016

כתבת: נעמה רוזן־קרייף

צילום: אריק סולטן

אמא // יעל, 38 , מנהלת היחידה הסביבתית במועצה האזורית
אבא // איתמר, 39 , נגר, מגדל תמרים ומורה במכינת "ערבה"
הבכורה // נעמה, 7, כיתה א'
ילד סנדוויץ' // בועז, 2.5
הקטנה // נטע, חודשיים וחצי

הבית // צמוד קרקע בבעלותם: ארבעה חדרים, סלון ומטבח, בבנייה קלה על שלושה דונמים. אחד החדרים מוקצה לאורחים, והם אוהבים לארח. איתמר: "כשהמשפחה או החברים באים, הם לא באים לקפה אלא לסופשבוע. המרחק גדול מדי ואי אפשר סתם לקפוץ". בחצר יש דשא, פרחים ובוסתן עצי פרי שניטעו לפני שנה. יעל: "רימונים כבר יש, אבל טרם טעמנו". יש גם חממה קטנה לצמחי תבלין, ובגינה הם מגדלים חסה, ברוקולי, כרובי ת, סלק, קולורבי ונענע. בכניסה יש שדרת תמרים. יעל: "עד הבת מצווה של נעמה עצי התמר כבר יגדלו, וזה יהיה מרשים"…

ערבות

01.2016

מי אנחנו?
אנחנו יעל ואיתמר חביב, ההורים של נעמה ) 6.5 ( ובועז ) 2.5 (, חברים במושב עידן זה שנתיים. הגענו לערבה לפני שש וחצי שנים בעקבות פתיחת "מכינת חצבה". איתמר היה ממקימיה ומאנשי הצוות הראשונים בה. כך נחשפנו לחיים בערבה, ובעקבות זאת גם פנינו למושב עידן במסגרת הקליטה החקלאית במושב. בשנים הראשונות עבדתי כביולוגית בחוות דגים בעין חצבה ואיתמר עסק בעיקר בהדרכה במכינה. היום, אני מנהלת את היחידה הסביבתית במועצה ואיתמר משלב עבודה במכינה, במרכז משתלמים, בנגרייה ובמשק שהקמנו.

מאין הרעיון?
כשהגענו לעידן גרנו בבית שכור ובחצרו מטע תמרים לא מטופל. גדדנו אותו לשימוש עצמי ונשאר לנו המון פרי, שחבל היה לנו לזרוק. באחד הביקורים, העלתה אימא של איתמר את הרעיון להפיק מהתמרים סילאן. ניסינו, למדנו, בדקנו, טעמנו – וגילינו שהצלחנו ושהסילאן שלנו מצוין! ומכאן הדברים המשיכו להתגלגל. עשינו ניסיונות ביתיים רבים והתוצאות השתבחו מפעם לפעם, בסופו של דבר הגענו לטעם המנצח של סילאן טבעי מ- 100% תמרי מג'הול, ללא תוספת סוכר או חומרים אחרים.